Villkor Julkulan


PRISER OCH BESTÄLLNINGSVÄRDE
Priser anges i SEK inklusive moms. Momsen är 25%.
Inget minsta beställningsvärde finns på julkulan.se

BETALNINGSALTERNATIV
Vår samarbetspartner för samtliga transaktioner är Klarna. Ett företag som garanterar en snabb och säker betalning.
Klarna är en av Europas största banker och tillhandahåller betalningslösningar till 70 miljoner konsumenter och 170 000 säljare i 17 olika länder. Klarna erbjuder möjligheten att betala nu, betala senare eller dela upp betalningen över tid.
BETALA DIREKT
Betala direkt i kassan.
BETALA SENARE
Få först. Betala senare. Med Klarna kan ni få er beställning först för att senare välja om ni vill behålla varan eller inte, innan ni betalar.
DELA UPP
Ni kan dela upp er betalning. Ränta och avgifter tillkommer enligt Klarnas gällande avtal.
För mer information om att dela upp betalningen hänvisar vi till Klarna.

LEVERANSSÄTT
Vi levererar samtliga försändelser via PostNord.

LEVERANSKOSTNAD
Fraktkostnad är 69 kr.
Vi erbjuder fri frakt vid köp av ett varuvärde om minst 1 000 kr.
Returfrakt är 59 kr.
Vid outlösta paket som kommer i retur debiterar vi 295 kr för att täcka våra kostnader.

LEVERANSTIDER
Leveranser inom Sverige
Leveranstiderna ligger på 2-7 vardagar beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning, vid eventuellt slut i lager samt leverans till vissa delar av Norrland och Gotland.

ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen.
De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, betalning, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

AVBESTÄLLNING
Du har rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig. Kontakta oss snarast på [email protected] .

TRANSPORTSKADADE VAROR
Om en vara skadats under transporten skall skadan anmälas omgående till speditören.
Du kontaktar även oss på [email protected] för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående på [email protected] . Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.
Vid reklamation skall kund kontakta [email protected] och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

ÅNGERRÄTT & RETURER
Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. För att, som privatkonsument, använda ångerrätten skall man kontakta [email protected] . Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).

RETURADRESS
Returadressen är:
julkulan.se
Pianta Su AB
Lyftkransvägen 2
142 50 Skogås

FORCE MAJEURE
Vid händelse utanför företagets kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, ska hänföras till force majeure vilket innebär att företaget befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått har vi rätt att häva köpet och återbetala erlagt belopp.
Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

COOKIES
Webbsidan använder cookies.